Rowenta RH98A8 X-Force Flex 12.60 RH98A8 Steelstofzuiger

• Best Reviewed 2 keer apr 2024
  • Test panel 8.4 mei 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 59 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RH98A8 X-Force Flex 12.60 RH98A8 Steelstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

EddyVos 01-05-2024

Maatje voor de snelle klusjes

Sinds enige weken mogen wij de Rowenta X-Force Flex 12.60 Animal Care testen.
Bij het openen van de doos werden wij verrast met het aantal accessoires dat meegeleverd worden.
Met deze hulpstukken kan je elk hoekje van je huis of auto goed schoonmaken.

De zuigkracht van de Rowenta is goed te noemen. Wel maakt hij veel lawaai als hij op volle kracht
gaat (iets wat onze huisdieren niet prettig vonden). De aan en uitknop zit niet handig. Het is
een soort pistoolgreep waarbij je kort de aan/uit hoeft aan te raken om de stofzuiger aan/uit
te zetten. Bij het stofzuigen kan je vinger soms even loskomen waardoor het apparaat dus
regelmatig uit gaat. Misschien gewenning waar je de vinger moet plaatsen want er zit ook een
tweede greep waarbij je extra zuigkracht kan aanzetten.

De stofzuiger kan bij langdurig gebruik best zwaar worden gezien de motor in het apparaat zit.
Je hebt dus wel wat gewicht dat je mee beweegt tijdens het stofzuigen.

De zuigkracht kan zich automatisch aanpassen op verschillende ondergronden. Maar soms doet hij
dit op hetzelfde ondergrond toch aanpassen wat ons een beetje verbaasde. Na een aantal maal
gebruiken hebben wij deze funtie maar uitgezet gezien je met de handgreep ook de zuigkracht kan
aanpassen.

De flexibele buis is ideaal om onder de kast, bank, bed te komen zonder op je knieen te moeten.
Het is wel een handigheidje gezien je een schakelaar op de buis moet indrukken om het te laten
knikken.

De geintegreerde borstels zijn ideaal. Let wel op dat je deze gelijk schoon maakt (vooral als
je langharige huisdieren hebt). Met die dierenharen borstel kan je ideaal je stoelen en bank
schoonmaken. Geweldig gezien in de testperiode onze katten behoorlijk in de reu waren.

Al met al voor een steel stofzuiger best een mooi apparaat. Wel jammer dat je de accu er steeds
af moet klikken om het op te laden. Zou ideaal geweest zijn als de stekker rechtstreeks in de
stofzuiger zou kunnen bij het opruimen in de trapkast.

Pluspunten

• Veel hulpstukken
  • Snel opgeladen

Minpunten

• Gewicht is best zwaar
  • Aan uit knop zeer gevoelig
  • Gaat soms spontaan op volle kracht

r*************@h********** 01-05-2024

Supersterke handzame Steelstofzuiger!

Wat een zuigkracht heeft deze Steelstofzuiger! Hij past de zuigkracht aan op het type vloer/tapijt/deurmat.
De batterij gaat lang mee, wij zuigen onze gang, woonkamer inclusief bank en eetkamerstoelen moeiteloos na 1 oplaadbeurt. Als we klaar zijn en de steelstofzuiger weer in de oplader terugzetten, geeft hij nog zeker voldoende batterij aan voor een volgende ronde door te gaan.

De wendbare stang en kop zijn ideaal om zonder te veel bukken onder de tafel of in de hoeken te kunnen schoonmaken, wat wij wel jammer vinden is dat deze niet onder onze bank komt. Het mondstuk is te hoog om onder de bank te komen.

De verschillende mondstukken die worden meegeleverd worden zijn makkelijk te verwisselen dankzij het "lock system" je klikt het eenvoudig erop en eraf.

Als je hem als kruimeldief wil gebruiken dan is het handstuk wel wat zwaar maar in combinatie met de steel is het prima te doen.

Pluspunten

• Veel accessoires
  • Sterke Zuigkracht
  • Wendbare kop en Steel
  • Sterke Batterij
  • Makkelijk te reinigen opvangbak

Minpunten

• past niet onder de bank

MoniqueSchikker 29-04-2024

Wendbaar, ergonomisch met een serieus sterke zuigkracht

Mooie Stofzuiger die zeer compleet is. Hij heeft meerdere stofzuigermonden wat erg prettig is. Het mooiste vind ik de animal turbo borstel voor de bank. De eerste keer kwam daar een volle bak aan stof en haren uit! Ook het extra filter is erg praktisch aangezien je het na uitspoelen 24 uur moet drogen. Het liefst had ik nog een extra accu gehad in het pakket, deze is overigens los gewoon te koop maar vooralsnog 120,00 en dat vind ik net te veel.

Ik mocht de stofzuiger 2 weken uittesten en was daar erg blij mee omdat ik tot dan alleen nog gewone stofzuigers hebt gebruikt en nieuwsgierig was of dit nu echt veel handiger is.

In 1 woord; Ja! Hij is echt handiger. Je pakt hem echt veel sneller, zelfs mijn kinderen vinden het leuk om hem te gebruiken.

Ook het vooroordeel dat hij dan vast niet zo krachtig zoog is hier ontkracht, sterker nog ik vraag mij af wat onze oude altijd deed want er kwam nu zoveel meer uit dat ik mij bijna schaamde.
Overigens is hij ook nog eens heel erg wendbaar. Hij kan alle kanten helemaal omdraaien en door de kleine wieltjes rolt hij makkelijk over gladde vloeren (snap niet dat niet iedere stofzuiger dat heeft). Moet er wel bij zeggen dat bij vloerbedekking het minder soepel gaat uiteraard.

De kieren zuigmond is 360 graden draaibaar waardoor je de stofzuiger gewoon recht kan houden.
De automatische stand erop maakt het handig voor gladde vloeren met ook vloerkleden, maar ook als je een extra vuil stuk hebt gaat hij automatisch in turbostand. Bij een slaapkamer met alleen vloerbedekking heb ik hem van de automatische stand afgehaald omdat hij dan alleen turbo selecteert en je dan binnen 8 minuten een leeg apparaat hebt, dat is erg vervelend als je dan net niet klaar bent en moet wachten totdat hij weer is opgeladen (oplaadtijd 180 min. )
Het is in het begin zeker een beetje een log apparaat (ik noemde het eerst een Ghostbusters wapen) maar zodra het aan de steel zit verdeeld het gewicht weer en merk je het niet meer. Een trap stofzuigen was ook nog te doen maar je merkt dan wel dat je 2 kilo continue vast hebt. Er zit een starthendel op en daar dichtbij ook eentje om los turbo te selecteren. Had wel een paar keer dat ik per ongeluk de startknop aanraakte waardoor hij weer uit ging.
Hij maakt in turbostand wel geluid; 82 dc en bij gewone stand 75 db zelf gemeten op hoofdhoogte.
Eindconclusie; mooi apparaat met veel waar voor je geld. Ergonomisch en vooral praktisch in gebruik. Het is in het begin spelen met de zuigkracht en de tijd dat de accu het volhoudt maar uiteindelijk weet je dat snel genoeg. Wil je een stofzuiger voor je hele huis zou ik er een extra accu bij aanschaffen of voor de duurdere versie gaan omdat die accu net iets langer meegaat.

Pluspunten

• Sterke zuigkracht
  • Knikarm
  • Kierenzuigmond 360 graden draaibaar
  • Altijd klaar voor gebruik
  • Erg wendbaar, glijd over de vloer

Minpunten

• Turbostand na 8 minuten leeg
  • opladen 180 minuten
  • Geintregeerde zuigmonden te breed

d*******************@m***** 29-04-2024

Aangezien we twee honden hebben viel de keuze al gauw op de Rowenta Animal.
Hij heeft een geweldige zuigkracht en samen met de speciale borstel veegt en zuigt hij echt af kleine haren weg.
Het vreselijk handige is ook dat het apparaat draadloos is en geen vervelend snoer heeft .
Het enige nadeel als je tapijt hebt dat de batterij gauw leeg is. Maar heeft korte oplaad tijd dus je kan snel weer verder..

Kavorka 28-04-2024

Rowenta X-Force Flex 12.60 zou ik zeker aanbevelen.

Ik heb de Rowenta X-Force Flex 12.60 nu een paar weken in huis en kan ik zeggen dat onder de indruk ben van de prestaties ervan. Hiervoor gebruikte ik een 20 jaar oude Miele stofzuiger. Hoewel deze bij wijze van spreken de tegels uit de vloer zoog begon hij tekenen van slijtage te vertonen en was het tijd voor wat nieuws. De Rowenta stelt absoluut niet teleur qua zuigkracht want door de speciale borstel wordt alle vuil makkelijk opgezogen. Er zitten zelfs lampjes in de zuigkop. Handig om het vuil te spotten.
Die zuigkop is sowieso goed bedacht want hij past zich automatisch aan de ondergrond aan waardoor ik niet meer handmatig de borstel op de zuigkop moet in of uit te klappen. Iets wat altijd wel het geval was met de oude Miele. Kortom dit is echt een upgrade.

Verder is het fijn dat ik niet meer met een snoer in de weer ben waardoor het stofzuigen een stuk makkelijker geworden. De Rowenta ligt comfortabel in de hand en is gemakkelijk te manoeuvreren, zelfs op moeilijk bereikbare plekken. Doordat de stang met 1 druk op de knop kan inklappen, wordt het super makkelijk om onder de bank of bed te komen. Bovendien kan de zuigkop 90 graden draaien, waardoor het ideaal is voor het reinigen van hoeken en krappe ruimtes.

Een ander voordeel van deze stofzuiger is de batterijduur want met een volledig opgeladen batterij kan ik mijn hele huis stofzuigen voordat hij opnieuw moet worden opgeladen. Verder is het leegmaken van de stofcontainer is ook eenvoudig want de opvangbak is met 1 druk op de knop af te nemen en te legen.

Nadelen zijn eigenlijk enkel dat hij zwaar aanvoelt doordat de motor in het handvat zit, maar dit hebben zowat alle draadloze stofzuigers. Daarnaast voelt het opzetstuk voor het stofzuigen van de trap voelt niet erg stevig aan.

Al met al ben ik zeer tevreden met de Rowenta en is het een echt upgrade van mijn oude Miele stofzuiger.

Pluspunten

• Flexible steel
  • Voldoende zuigkracht
  • De zuigkop die 90 graden kan draaien
  • Opvangbak makkelijk te legen
  • Batterijduur is goed

Minpunten

• Voelt wat zwaar aan
  • Opzetstuk voor trap voelt niet stevig aan

Suzan 14-04-2024

Tevreden

Wij zijn er zeer tevreden mee. .Krachtige steek stofzuiger en ook snel geleverd. Doet wat het moet

m***********@g******** 11-04-2024

Aanrader, solide kwaliteit en alle accesoires die je kan bedenken zitten er bij. Accu houdt het ongeveer een half uur vol, meer dan genoeg voor je hele huis. Hij gaat vanzelf harder en zachter zuigen naar mate de ondergrond viezer is.
Meer zuigkracht heb je in een huis niet nodig.

Nancy 08-04-2024

Heel fijn apparaat

Ik heb deze stofzuiger bij Rowenta zelf gekocht en ik raad deze echt aan! Ja hij ligt wat zwaarder in de hand maar dit zorgt voor afwisseling in de armen waardoor ik ze beide train ;)
Hij is heel soepel in zijn besturing en ook de knop om de stang te buigen werkt heel soepel.
Hij hangt bij ons in de slaapkamer en wij gebruiken hem dus voor de bovenverdieping, met gemak doen wij de gehele verdieping (75 vierkante meter) met de batterij. Groot pluspunt is dat er lampjes op zitten, hierdoor zie je toch een stuk beter waar er nog wat stof ligt.
Ook een pluspunt is dat de lampjes van het opladen van de accu uit gaan zodra hij vol is, zo storen wij ons er dus niet aan tijdens het slapen. Al met al een heel fijn apparaat en ik zou iedereen adviseren een Rowenta te nemen!

Pluspunten

• lichtjes op de voet
  • heel soepel

Minpunten

• iets zwaarder in de hand

rciik 10-03-2024

Een aanrader

Review van de Rowenta X-Force Flex 12.60 RH98A9 Steelstofzuiger:

Mijn ervaring met de Rowenta X-Force Flex 12.60 RH98A9 Steelstofzuiger is buitengewoon positief. De zuigkracht is echt indrukwekkend en maakt het reinigen van mijn huis een fluitje van een cent. Bovendien voelt het apparaat uiterst degelijk en kwalitatief aan, wat de duurzaamheid ervan onderstreept. Het is duidelijk dat Rowenta aandacht heeft besteed aan het ontwerp en de bouwkwaliteit.

Een kleine suggestie voor verbetering zou zijn om een tweede accu toe te voegen. Hoewel de batterijduur over het algemeen voldoende is, zou een extra accu handig zijn voor langere reinigingssessies of voor het geval de batterij leeg raakt tijdens het schoonmaken.

Al met al ben ik zeer tevreden met de Rowenta X-Force Flex 12.60 RH98A9 Steelstofzuiger. Het is een krachtig en betrouwbaar apparaat dat het schoonmaken van mijn huis aanzienlijk gemakkelijker heeft gemaakt. Ik zou het zeker aanraden aan anderen die op zoek zijn naar een hoogwaardige steelstofzuiger.

Pluspunten

• Degelijk product
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Geen tweede accu

s*********@g******** 12-02-2024

Na enig onderzoek te hebben verricht, welk stofzuiger te gaan kopen… kwam ik na goede recensies gelezen te hebben over deze Rowenta steelstofzuiger…tot het besluit tot aankoop…
Bij ontvangst, gelijk uitgetest… Wat een waanzinnig goed product! Het behoort wat mij betreft tot de premium categorie!
Ik lijd aan fibromyalgie en met deze Rowenta steelstofzuiger, kan ik met gemak mijn huis stofzuigen. Het heeft vele attributen en een zeer goede zuigkracht & accuduur.
Geen spijt van mijn aankoop!

Mieke Bekkers Andersen 04-02-2024

Een stille makkelijk wendbare stofzuiger met flexibele stang.
Ideaal.

Batterij gaat wel iets sneller leeg dan verwacht.

Pluspunten

• Flex stang
  • redelijk stil
  • draadloos

Minpunten

• accuduur

v************@g******** 30-01-2024

Deze steelstofzuiger gekozen vanwege de goede reviews en natuurlijk ook de cashback van Rowenta. Helemaal top.
Zeer tevreden omdat deze snel gepakt is en ik elke dag moet zuigen vanwege 3 hondjes en 1 kat. Hij zuigt prima alle haren op makkelijk met kliksysteem om onder de bank te zuigen. Super stofzuiger, geen spijt van de aankoop

Ties 29-01-2024

Fijne steelstofzuiger

Goede stofzuiger en niet te duur voor de kwaliteit. Grote voordeel vind ik dat er veel accessoires bijgeleverd worden. Opladen gaat ook erg makkelijk, enige nadeel wat ik tot nu toe kan vinden is dat de accu snel leeg gaat bij de turbo stand.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Veel accessoires
  • Makkelijk op te laden
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• accuduur (in turbostand)

Anoniem 28-01-2024
  • Product gekregen

Top stofzuiger

Prima vervanger voor de stofzuiger. Licht en wendbaar en zuigt super! Blij mee...prijs is duur maar hij is het waard.

Pluspunten

• Goed voor wendbaar
  • Lichtjes
  • Zuigt goed haren op
  • Opladen simpel in de houder

Minpunten

• 2e accu erbij
  • Prijzig

j**************@h********** 27-01-2024

Super aankoop

Lichte stofzuiger en een super zuigkracht. Zuigkracht past automatisch aan op een vloerkleed. Een echte aanrader.

Pluspunten

• Licht in de hand
  • Zuigkracht past zich automatisch aan
  • Snel opgeladen

Marco uit Zeewolde 25-01-2024

Goede stofzuiger (Zoek goed naar de beste prijs!)

De zuigkracht is erg goed. Echter de steel zelf is niet zo stabiel. Precies op het knikpunt blijft deze redelijk beweeglijk. Op de automatische stand zuigt deze als je en tegels en tapijt zuigt ongeveer totaal een kwartier wat ik best wel tegen vind vallen helaas. Het oplaad-hangsysteem is goed en makkelijk te noemen. Er zitten 3 extra items in de doos waaronder een roterende kleinere dieren borstel die makkelijk te gebruiken is op banken, stoelen of de trap bijvoorbeeld. Tevens een 2de reserve filter. Ik heb deze bij de rowenta.nl site gekocht en kwam en later pas achter dat deze veel goedkoper op bol.com wordt aangeboden. (ook daar de extra -100 euro cashback) De verzending via rowenta.nl ging wel super snel met UPS. Al met al een goede stofzuiger maar je hele huis er in 1 keer mee zuigen lukt helaas niet omdat de accu vroegtijdig al leeg is. Tevens is het een best zwaar apparaat dus misschien mag je blij zijn dat je maar een kwartier kunt stofzuigen haha....grapje....

Pluspunten

• Flinke zuigkracht!!!
  • Goede kwaliteit (behalve knikpunt steel)
  • De 100 euro cashback (nog niet gekregen hoor...)
  • Alles ziet er mooi uit
  • Niet heel veel geluid/herrie

Minpunten

• Best zwaar voor bijvoorbeeld de trap
  • Accu redelijk snel leeg
  • Steel is iets wat onstabiel

u***************@g******** 24-01-2024

Great Vacuum Cleaner

We really liked the product. Nice machine to work with. Convenient turbo function easy to switch on with a pull on the lever. Very practical the kinkable handle so that you can easily suck under seats and sofas and under the cabinet, easy to click loose to use it as a crumb thief and then more compact to use for example to vacuum the car, with also a small roller brush suitable for pets also nice that it adapts when changing from hard floor to floor covering. The collection container is easy to click loose to empty. Also nice a separate battery always easy to change so a good flexible application to get the whole house neatly clean in all corners and sides.

Pluspunten

• Suction Power is good
  • Waste tank easy to clean
  • Sufficient Battery life

Minpunten

• Can be a bit heavy
  • Makes little noise

m****************@g******** 23-01-2024

Wat een fantastische snoerloze stofzuiger! Handig in gebruik. Opladen gaat snel en accu kan eventueel los opgeladen worden. Schoonmaken is makkelijk. Voorzien van vele extra accessoires (o.a. mondstuk, filter, kieren zuiger, meubel zuiger). Flex buis is een verademing. Gaat zo onder je bed, bank en tafel door. Echt alles is super aan deze stofzuiger. Hiervoor hadden we veel te dure D. Deze kwam met helemaal niks maar in de buurt van de kwaliteit van deze Rowenta. Blij dat Rowenta op mijn pad is gekomen. Ik wil nooit meer anders!

HvdR 23-01-2024

Top steelstofzuiger

Gezien mijn leeftijd heb ik al heel veel stofzuigers gehad. Met deze Rowenta X-FORCE Flex 12.60 heb ik de beste stofzuiger ooit in mijn bezit. De zuigkracht is optimaal, aan de aantepassen steel zitten borsteltjes waarmee direct stof van richels kunt opzuigen. Onder banken en kasten kun je makkelijk komen vanwege de scharnier in de steel. Honden en kattenharen worden makkelijk verwijdert ook van stoffen meubels. De accu gaat kan makkelijk mijn 150 m2 appartement mee voordat het leeg is. Deze Rowenta is makkelijk op te bergen (met meegeleverde houder). Een topaankoop en zeker een aanrader

Pluspunten

• Krachtig
  • Goede accu
  • Flexibele steel
  • Makkelijk schoonmaken
  • Degelijk
  • Krachtig
  • Goede accu
  • Flexibele steel
  • Makkelijk schoonmaken
  • Degelijk

s***********@y******** 23-01-2024

Fijn!

Hele fijn stofzuiger! Veel power. Fijn om onder het bed of de bank te stofzuigen.

j*******@h********** 23-01-2024

Zeker een aanrader

Ik vindt deze stofzuiger een topper ga je van een harde vloer over op een kleed past ie de zuigkracht aan, makkelijk om de stofzak te legen en reinigen, voordeel nog makkelijk om onder banken en bed te stofzuigen……..

u********@w************** 19-01-2024

Grote zuigkracht en motorvermogen!

De zuigkracht van de stofzuiger is erg goed, hij heeft een groot motorvermogen en de automatische herkenningsmogelijkheid op basis van de vloer is perfect ontworpen. Ik raad je ten zeerste aan om het te kopen.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Motorvermogen
  • Capaciteit
  • Automatische oppervlakteherkenning

Minpunten

• Een beetje zwaar

p*********@h********** 18-01-2024

Top apparaat voor een heel redelijke prijs

Ik was eigenlijk niet zo voor een steelstofzuiger omdat mij het een zwaar in de hand liggend apparaat leek. Met de Rowenta X-Force is het tegendeel waar. Het is een zeer handig apparaat om snel door het huis te gaan. ook op trappen en onder kasten en bedden is het een zeer handig en efficiënt apparaat. De zuigkracht is heel uitstekend, evenals de wendbaarheid en ook het licht in de zuigmond is erg handig. Het enige minpunt is de accu die, vooral als je hier en daar de turboknop aanzet, vrij gauw leeg is. Maar daar kun je uiteraard wel goed rekening mee houden want de laadtijd is ook weer vrij kort. In een uurtje kun je weer aardig verder. Kortom voor die prijs is het een top apparaat. En ik kan het iedereen bijzonder aanbevelen.

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Zuigkracht
  • Turboknop
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Accucapaciteit

z*********@g******** 17-01-2024

Handig speeltje, zkr aan te raden

dit is mijn eerste steelstofzuiger en gebruik het nu ruim 3 weken. voelde in eeste instantie zwaar in de hand maar na n paar keer gebruiken wen je eraan. goede zuigkracht, vooral op vloerkleden doet ie t goed. alleen jammer dat de batterij toch wel snel leegloopt. (vooral als je meerdere vloerkleden schoon maakt. al met al een goede aankoop, handig en snel in gebruik. vooral onder kasten en banken.

Pluspunten

• Sterke zuigkracht
  • handige knik voor onder kasten of banken

Minpunten

• batterij duur minder dan 50 min

Martijn 09-01-2024
  • Product gekregen

Topding!

Dit is onze tweede Rowenta steelstofzuiger. De eerste was(is) al een goede maar deze is weer een stuk beter….wat een goed ding!
Hij zuigt erg goed op onze parketvloer en maakt daarbij weinig geluid (de vorige is een stuk luider) zodra we van de harde vloer naar het vloerkleed gaan gaat de stofzuiger automatisch een stand harder zuigen, perfect!
We gebruiken hem nu ruim twee weken en over de batterij kan ik kort zijn, deze is meer dan prima. Wij hebben een gemiddeld woonhuis en als we de onder verdieping grondig gezogen hebben zit de batterij nog halfvol.
Tot nu toe alleen maar lof over de stofzuiger en hopelijk blijft deze het net zo lang naar tevredenheid doen als de vorige(deze staat nu op de bovenverdieping

Pluspunten

• Doet wat ie moet doen
  • Batterijcapaciteit
  • Makkelijk in gebruik